Weltkarte mit Zahlen zum Geschäftsjahr 2018

ROČNÍ ÚČETNÍ UZÁVĚRKA 2018

Tisková zpráva 13.11.2019

  1. Tisk
  2. Tiskové zprávy
  3. Tiskové zprávy 2019
  4. Roční účetní uzávěrka 2018

SPOLEČNOST STOROPACK ZVYŠUJE PRODEJ O TÉMĚŘ PĚT PROCENT VE SROVNÁNÍ S PŘEDCHOZÍM ROKEM

Metzingen, listopad 2019. Společnost Storopack, která se specializuje na výrobu a dodávky ochranných obalů, úspěšně uzavřela rok 2018. V loňském roce tato mezinárodní skupina s cca 2 520 zaměstnanci na 66 pobočkách a se sídlem v německém Metzingenu vytvořila konsolidovaný výnos ve výši 476 milionů eur, což představuje nárůst okolo pěti procent. Po úpravě o směnné kurzy se růst prodejů pohyboval kolem sedmi procent.

K pozitivnímu rozvoji podniku přispěly všechny regiony a obě divize, Molding a Packaging. Společnost Storopack vytvořila více než polovinu svých výnosů v Evropě (54 procent), asi čtvrtinu v Severní Americe (26 procent) a něco přes 17 procent v Asijsko-pacifickém regionu. K téměř třem procentům přispěly společně Jižní Amerika a ostatní země.

Nicméně, čistý zisk za rok 2018 byl nižší než v předchozím roce a nedosáhnul interních cílů. Mimořádně velký nárůst cen surovin a přepravních nákladů lze přenést na zákazníky pouze po určitou dobu, a ne v plné výši.

Zaměření zůstává na udržitelnosti a recyklaci
„Díky produktovému portfoliu vyvíjenému po desítky let má společnost Storopack, co se týče produktů s vysokým procentem recyklace a produktů zhotovených z obnovitelných surovin, velmi dobrou pozici. V uplynulém roce jsme uvedli řadu nových, udržitelných produktů. Především lze hovořit o vzduchových polštářích AIRplus® Void Recycle, která je minimálně z 50 % vyrobena z recyklovaného materiálu, či o novém typu papíru, jež je z poloviny vyroben z obnovitelné suroviny – trávy,“ říká pan Hermann Reichenecker, který působí na pozici Chairman of the Management Board. Společnost Storopack také efektivně spravuje svoji energii a výrazně investovala do minimalizace uhlíkových emisí, hlavně spotřeby energie ve svých pobočkách.

Na podporu udržitelnosti používání plastů se společnost Storopack podílí na iniciativách bojujících s plastovým odpadem, např. Big Blue Ocean Cleanup, Operation Clean Sweep a Alliance to End Plastic Waste. Společnost také podporuje inovativní pilotní projekt ChemCycling společnosti BASF, jehož prostřednictvím vytvořila prototypy založené na chemicky recyklovaném plastovém odpadu a se značkou BASF tak přinášejí průlomovou novinku v cirkulární ekonomice.